Gästbloggare

Här kommer ett gästinlägg från puckelåkaren Felix Elofsson.
Grattis till de fina resultaten under året och Lycka till med resterande tävlingar...

Säsong 10/11:

Tävlings-säsongen började med en svenska cupen tävling i Idre, det gick väldigt bra.
På lördagen blev jag slagen av Nisse Wersen från Åre och slutade 2a, men på söndagen höll jag ihop det riktigt bra och lyckades ta förstaplatsen.

Två veckor senare var det dags för ännu ett svenska cupen stopp, denna gången i Sunne.
Jag vann singel-puckeln på lördagen och på söndagen var det säsongens första parallell-tävling.
Det finns inget mer nervöst än att köra parallell, men det är också så galet kul!
Jag fick möta Nisse igen i finalen och slog honom precis.

Ett par veckor senare och en tågresa på 21 timmar så var man framme i Luleå, backen där var den skönaste jag nånsin har kört. På lördagen crashade jag på min 720(två varv) så jag var inte så nöjd med det, men istället blev det min kompis David Deliv från Höllviken som tog hem guldet.
Dagen efter var jag riktigt revansch-sugen så jag körde hårt och stod på benen hela åket, det ledde till en vinst.

Från Luleå åkte vi ner till Åre för att träna med skidgymnasiet innan vi skulle till Umeå helgen efter.
I Umeå körde vi Scandinaviska cupen vilket innebär att det var åkare från hela norden.
Det var kul att se hur man står sig med de andra åkarna.
På lördagen slutade jag 4a och på söndagen slutade jag 5a.

Nu är jag hemma och tränar inför de tre kommande tävlingarna, Svenska Cupen i Kungsberget, SM i Åre och Scandinaviska cup-finalen i Folgefonna(Norge).

/Felix Elofsson






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: