Säsong i Italien....

Hello Snö&Sjö bloggen och alla läsare. Detta är Malin Jensen och Fredrika Fritiofsson som gästbloggar lite.
Men vem e vi egentligen? Vi är 2 tramsiga, glada tjejer på 19 år som aldrig har långt ifrån ett skratt.
Vi kommer från Höllviken och vi äskar att hänga på Snö & Sjö.
Här i bloggen tänkte vi skriva lite om vår säsong ner till Italien.
 
Idag började våran säsong och just nu är vi på vårt hotellrum i Beelitz som är en super söt liten stad som ligger någonstans i Tyskland. Dagen började med dusch och sista förberedelserna. Sedan bar det av till Gedser i Danmark för att ta båten över till Rostock i Tyskland.
Efter en mysig stund på båten med lite mat och shopping efter det så fortsatte resan söder ut.
 
Hela resan har hitintills gått super bra. Det var en lite stund som vi blev lite svettiga om fötterna…
Bilen ville ha dricka men var, var nästa bensinmack.
Efter många kilometers nervös körning så ledde en skyllt oss till en lite by, men där fans ju ingen bensinstation. Inte vad vi kunde hitta i alla fall. Efter några minuter förvirrande körning så hittar vi till sist en söt liten gubbe som står utan för sitt lilla hus. Så jag går ut och ska fråga vart det finns en bensinmacken.
Jag kan ju börja med att säga att mina kunskaper i Tyska inte är så bra eller rättare sagt det finns inga.
Så jag försöker visa med rörelser och ljud att vår bil behöver dricka för att kunna springa.
Ja eller något i den formen. Men sån tur så har jag ju min andrahälft Malin som såg mina hjälplösa försök till att hitta bensin så hon gick ur bilen och hjälpte till. Efter många om och män så hittade vi tillslut rätt.
 
Så ett tips till alla på resandefot med en liten bil som har en liten bensintank… Tanka ofta!
 
Nu är det dags att hoppa ner i vår säng som är placerad på Hotel Stadt Beelitz.
Riktigt mysigt, om ni skulle ha vägarna förbi.
 
Kram på er.


Ah får inte ordning på den bifogade bilden! Får göra ett nytt försök senare, Sorry!! /J

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: